Interviu su VSAT bendruomenės pareigūne Justyna (VIII)

Tęsiame interviu seriją su Jaunųjų pasieniečių bendruomenės nariais. Šįkart kviečiame susipažinti su VSAT Vilniaus pasienio rinktinės bendruomenės pareigūne Justyna. Pasienietė šiose pareigose tarnauja daugiau nei 1,5 metų.

 

1. Kokie motyvai paskatino pasirinkti tarnybą VSAT?

Dar prieš pradedant teisės krypties bakalauro studijas savo ateitį planavau sieti su valstybės tarnyba. Sužinojusi apie organizuojamus įvadinius (3 mėnesių trukmės) kursus Pasieniečių mokykloje, nekilo jokių abejonių, kad tai – būtent man! Sėkmingai užbaigusi kursus nuo 2018 m. gruodžio mėn. pradėjau tarnybą pasienyje.

 

2. Darbas su skirtingo amžiaus ir poreikių bendruomenėmis – kodėl svarbu dirbti su visomis auditorijomis? Su kokiais iššūkiais tenka susidurti savo darbe? Kaip juos įveikiate?

Dabar pagrindinis iššūkis – COVID-19, bei jo sukurti padariniai, kurie apsunkina bendruomenės pareigūnų darbą. Žinoma nuotoliniu būdu ir toliau organizuojame įvairias akcijas, pristatome pasieniečio profesiją bei mokiniams skaitome paskaitas apie tam tikrus pavojus į kuriuos gali būti įtraukti.

Tačiau dirbant nuotoliniu būdu yra sunkiau pasiekti vyresnę auditoriją. Bendruomenės pareigūnai, siekdami priartinti bendruomenę prie VSAT, stengiasi išklausyti bendruomenės narių problemas, kiek įmanoma labiau į jas reaguoti ir bandyti spręsti ir taip pateisinti jos lūkesčius.

 

3. Kodėl svarbu moksleivius supažindinti su pasieniečio profesija? Kuo ypatinga ši profesija?

Dauguma jaunuolių, kurių mokyklos ar gyvenamosios vietos yra nutolusios nuo pasienio ruožo turi gana nedaug žinių apie VSAT bei pasieniečių atliekamas funkcijas. Jaunuoliams svarbu pateikti tikslią informaciją apie pareigūnų darbą, kadangi mokiniai sužinoję kokia dinamiška ir įvairiaspalvė yra pasieniečio profesiją noriai ją renkasi ir mūsų gretos palaipsniui didėja.
Be pasieniečio profesijos pristatymo, ne ką mažiau svarbu yra prevencinės paskaitos. Jų metu moksleivius supažindiname su galimomis grėsmėmis, kai įvairaus amžiaus jaunuoliai tampa nusikaltėlių įrankiais nusikalstamoms veikoms atlikti. Stengiamės suteikti informaciją, jog mokiniai žinotų kaip elgtis susidūrus su grėsmėmis.

4. Jaunojo pasieniečio būreliai – kelio į VSAT pradžia. Kas skatina jaunuolius domėtis galimybėmis tapti būrelio nariais, vėliau PM kursantais bei galiausiai VSAT pareigūnais? Ar pastebite nuolatinį susidomėjimą šia profesija, būrelių veiklomis?

Kiekvienoje ugdymo įstaigoje yra tam tikri, „tipiniai“ būreliai: krepšinis, tinklinis, šokiai, keramika, choras ir t.t. Apie Jaunojo pasieniečio būrelius mokiniai dažniausiai sužino iš savo draugų besimokančių kitose mokyklose. Todėl atsiradus poreikiui steigti naujus būrelius atsiranda ir aibė vaikų norinčių prisijungi prie naujojo būrelio.

Viskas suprantama, jaunimui labai patinka naujos, dar neišbandytos veiklos. Be to – būrelio veiklų galimybės labai plačios. Kiekvienas susitikimas būna vis kitoks, kitoje vietoje, aptariant vis kitą temą. Moksleiviams be galo įdomu pamatyti pasieniečio darbą iš arti, prie jo „prisiliesti“.

Paprastai, JPB nariui įstojus į Pasieniečių mokyklą yra paprasčiau prisitaikyti prie taisyklių ir tvarkos, nes jis jau žino ko gali tikėtis. O įgūdžiai įgyti JPB užsiėmimų metu praverčia daugelyje dėstomųjų dalykų pamokose.

 

Archyvinės J. Kondratovič nuotraukos