Paaiškėjo mokinių rašinių konkurso pasienio tematika nugalėtojai

Antradienį Valstybės sienos apsaugos tarnybos Vilniaus pasienio rinktinėje posėdžiavo komisija, rinkusi mokinių samprotaujamųjų rašinių konkurso pasienio tematika laureatus. Komisijos balsų dauguma jais tapo šešetas jaunųjų autorių.

Komisija – pirmininkas, VSAT Vilniaus pasienio rinktinės vadas Darius Škarnulis, bendruomenės pareigūnės Justyna Kondratovič ir Jolanta Vaickuvienė bei viešųjų ryšių specialistės Rima Maldžiūtė ir Dovilė Sabaliauskienė – šįkart posėdžiavo mišriu formatu. Konkursui savo kūrybos darbus atsiuntė Vilniaus, Jurbarko miestų, Vilniaus ir Kauno rajonų savivaldybių švietimo įstaigų 9–12 klasių mokiniai. Jų kūryba vertinta dviejose amžiaus grupėse – 9-10  ir 11–12 klasių.

Vertinant darbus vadovautasi pasienietiškos temos suvokimo ir originalumo, kūrybiškumo ir gebėjimo analitiškai mąstyti, bendrojo raštingumo kriterijais. 

9-10 klasių grupėje komisija vienbalsiai nugalėtoja paskelbė rašinio „Pasieniečio pareigų daug – kuri svarbiausia?” autorę Augustę Korneliją Tervydytę iš Vilniaus Antakalnio gimnazijos. Akcentuoti pagrindiniai rašinio vertinimo kriterijai – kūrinio meniškumas ir autentiškumas, originalumas, pasienietiška tematika, temos ir idėjos naujumas, vertybių pajautimas ir, svarbiausia, rašinio nuoseklumas.

Antra vieta atiteko Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos I A klasės mokinei Agnei Spėčiūtei, kuri savo darbą pavadino „Koks darbas yra vertingas”?.

Trečią vietą užėmė rašinio ,,Ką reiškia būti įsipareigojusiam tėvynei?”- autorius Maksimas Stecenko iš Vilniaus Liepkalnio  mokyklos, 9 klasės. 

Vyresniųjų mokinių grupėje pirma vieta skirta a abejingų nepalikusiam rašiniui ,,Ką reiškia būti įsipareigojusiam tėvynei”, kurio autorius Rokas Bružaitis iš Jurbarko miesto Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos III g. klasės). Komisija aukštais balais įvertino rašinį už pasienietišką tematiką.

Antra vieta atiteko Beatai Gulbickai iš Lavoriškių Stepono Batoro gimnazijos Jos pasirinkta rašinio tema – Kokių herojų reikia žmonėms?”. Trečios vietos laimėtoja tapo Armanda Sadauskaitė iš Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos III E klasės. Ji savo rašinį pavadino „Ką reiškia būti įsipareigojusiam tėvynei”?

Meniniu mokinių konkursu siekta ugdyti domėjimąsi pasienio tematika, populiarinti pasieniečio profesiją, pilietines ir patriotines idėjas mokinių kūryboje, skatinti jaunų žmonių kūrybiškumą, ugdyti pilietiškumą, patriotiškumą, vystyti glaudesnį Valstybės sienos apsaugos tarnybos Vilniaus pasienio rinktinės darbuotojų ir švietimo įstaigų bendradarbiavimą, organizuoti mokiniams prasmingą ir turiningą laisvalaikio praleidimą. Pagrindinis konkurso tikslas – išrinkti originaliausius ir įdomiausius konkurso temą atitinkančius rašinius bei pažymėti Lietuvos pasieniečių dieną. Viso sulaukta 19 gabių ir talentingų mokinių darbų.

Komisijos pirmininkas pasidžiaugė augančia individualiai mąstančių jaunųjų kūrėjų karta. Konkurso organizatoriai džiaugėsi vaikų kūrybiškumu, paprastu ir nuoširdžiu žodžiu, ištartu Lietuvos pasieniečiui.

Paskatinamieji prizai bus įteikti visiems rašinių konkurse dalyvavusiems mokiniams. Atsižvelgiant į situaciją Lietuvoje ir tai, kad vyresniųjų klasių mokiniai vis dar mokosi nuotoliniu būdu, – mokinių Apdovanojimų ceremonija nukeliama į rudenį.

 

VSAT Vilniaus pasienio rinktinės informacija ir nuotraukos